Tuesday, March 8, 2011

Saye dah balik! hee~

Assalamaualaikum..

Hye! Alhamdulillah.. For your information, I just arrived home safely from Kampung Kuala Bagan Tiang, Parit Buntar, Perak semalam. Kat sana kami ada Baktisiswa.

One thing for sure, it is a very2 precious memory. Takkan dapat dilupakan. Dengan segala perit jerih, gelak tawa dan susah senang mengajar kami, keluarga Baksis 2011 bersyukur dan lebih matang dan the most important is the bond of friendship in it.

Aku akan share the whole thing with you out there tapi bukan hari ni lah kot. Sebab nak tunggu gambar2 dulu. And apa yang aku akan kongsi itu adalah from myself and my personal feelings and views. Nanti lau ade lagi mana2 ahli family Baksis yang buat any entry 'bout it, I'll share the link for a wider views.
BAKTISISWA tu apa?

Secara ringkasnya, the word came from bakti-siswa. Ok, this is clear enough. Or, siswa yang berbakti.

So, seramai 78 orang pelajar CFS IIUM (PJ & Nilai) telah pergi ke Perak untuk menghulurkan bantuan kepada golongan susah (kais pagi makan pagi, kais petang makan petang) atas dasar kemanusiaan dan bukan sebab lain atau unsur2 you-know-what.

Majoriti golongan yang kami bantu adalah dari keluarga nelayan dan petani. Our main point yang cuba kami sampaikan adalah education. Sesusah mana pun hidup, belajar tetap belajar. Sesuailah dengan kami yang masih berstatus pelajar.

Cerita lebih lanjut dan aktiviti2 yang telah dijalankan will be posted soon.

No comments: