Saturday, May 14, 2011

Hey, pencuri!!!

Assalamualaikum semua!

Sihatkah kalian? Alhamdulillah. Semuanya dari Allah.  =)

Semalam (Jumaat) pagi, aku masih di K.L. To be more precise, di IKEA. Haha.. Tempat yang paling jarang remaja muda belia macam aku untuk hang-out dgn member. Tapi aku suka!

Kemudian, petang,, sudah di Temerloh. Geram betul aku. Ada orang pecah masuk rumah wan(nenek). Habis semua bilik dia selongkar. Entah apa yang dicari. Pen atok selamat, tabung penuh lagi, jam wan yang berderet semua elok je, komputer masih lengkap ahli-ahlinya.. Henfon buruk je hilang.

Tapi kerosakan yang dibuat teruk betul! Mesti dia rasa sia-sia guna tenaga yang ada. Pagar pulak dia potongnya besi tempat sangkut padlock tu. They must be using api kan.. Untuk panaskan and potong! What a pro works! But failed! You got nothing worth!




Guys yang ada akal tapi tak mahu guna tu, don't expect we will leave until 1k cash in the empty house! Dah tambah kerja orang nak bersihkan pulak!

*Empty sebab wan ngan atok baru turun KL pagi tu. Masing2 ada urusan masing2. Means that, mereka ni (I suspected 2 orang) buat kerja tu as soon as they left the house.

Segan je dengan pakcik polis tu. Dia kata, "3 kali dah makcik, saya datang rumah ni" haha

Kalaulah aku dapat pencuri tu, memang la rasa cam nak siat-siat tangan dia tapi waras lagi kot (seriau pulak bila bayang 'siat'). Dia bukan curi apa pun kan.. So, dengan kakinya bergari, aku nak suruh dia kemas balik bilik-bilik tu! Lipat semua baju, susun elok-elok dalam almari, put everything they messed on their places.

Alang-alang, suruh trim pokok terus, bersihkan kolam ikan dan siram pokok keliling rumah! Padan muka kau! Kebaikan yang dibuat adalah penebus dosa. The rest, aku serah pada Allah.

*Sempat berangan jadi CSI! hikhik.. *

Dan pagi ini, aku kembali ke Selangor. Mujurlah tak jauh mana. Tapi duduk dalam kereta lama-lama isn't good for my tulang belakang and pinggang.

Itu sahaja for this time. Sekadar luahan kegeraman terhadap makhluk2 Tuhan yang dah tahu duit tak jatuh dari langit dan terlupa ada malaikat kiri kanan dia.

Aku : Pelik lah, kenapa pencuri masuk rumah orang, tak jumpa hantu ke jembalang ke, benda2 dalam TV tu ke..
Mak : Tu kan geng diorang. Takkan nak kacau member sendiri.




# Seorang adik telah tag saya untuk satu entry yang pada saya, amat penting. Jadi, kajian masih dijalankan. InsyaAllah, will be posted soon by my style.

3 comments:

syasya said...

haha.ayat last tu bestt

Unknown said...

ahahhaha....pen 2 pling penting...=)

sukma atiqah said...

>syasya : tu lah..

>akue le : haha.. yup2!