Thursday, August 5, 2010

Perkhabaran dari Malaikat

Assalamualaikum semua..

In this post, I'd love to share with u 'bout something I gained when I was in McLEAD (management course for student leaders)..

 Pada malam itu, bermula lah agenda pertama, iaitu majlis pembukaan management course ini. Selepas majlis dirasmikan, acara seterusnya adalah talk delivered by YB Dato' Hamidon Abdul Hamid on topic 'Future Generation of Student Leaders'.

Talk yg agak mengasyikkan bagi yg betol2 menghayati dan mengambil input..Tetapi kelihatan di satu sudut Main Hall tersebut sederet audiences yg kelihatan nya sgt tekun mendengar dan setia 'mengiyakan' (sederet ye bkn seorg). 

Salah seorg dari mereka, bertudung pink ketika itu sedaya upaya melawan rasa yg mula menyerbu diri.. Perasaan yg ingin turut mengiyakan tu..
Dia pon lantas menyelak buku nota hitam di tangan dan mencapai pen g'soft biru dan tulis apa sahaja yg dikatakan penceramah itu..  


After tengah malam, malaikat turun dari langit bgtaw, Allah bukak pintu rahmat. Tapi..  
  • Ade ke orang yg nk mintak apa2?
  • Ade ke orang yg nk bertaubat?
  • Ade ke orang yg nk mintak ampun?
atau orang2 ni tdo krrohh? krrohh?? mgkin krn beliau mengntok, setiap butir disalinnye!
 *disalin sebijik sebijik seperti yang ditulis gadis btudung pink tsebut* 


OK, abaikan krrohh tersebut. Kembali ke pangkal jalan yang ingin penulis sampaikan di sini adalah input dari kata2 itu..

Bila pintu rahmat dibuka, makanya insyaAllah doa2 kita termakbul, permohonan maaf kita diterima.. Tengok, betapa baik nya Allah bagi peluang mcm tu pada kita..

Yelah, tengah malam tu bukan sebulan sekali kan?

Bukan seminggu sekali jugak, betul?

Kita laluinya setiap hari, saya ulang, SETIAP HARI.


Kita sedih tatkala rasa mcm doa tidak dmakbulkan.. Kita kecewa pabila yg dihajat tidak tercapai tetapi adakah telah kita fulfill all the requirements for these doa(s) to be fulfilled?


Makanya, mari lah kita sama2 usaha utk bangun malam (qiamul-lail). 
Penulis juga BELUM berjaya konsisten utk lakukannya setiap minggu, tapi tak mengapakan, ada niat, high detemination and action, insyaAllah.. Paling kurang pon seminggu sekali betul tak?


OK, soal dan perihal qiamullail ni memang byak kalau ingin diceritakan tapi, lain kali la bercerita ttg itu kerana point yg ingin penulis sampaikan; 

     --> Jangan sia-siakan masa di mana pintu rahmat tu terbuka luas.. mungkin esok masih ada, tapi, masih ada kah kita?? <--




-Sekian, wassalam-

*REMINDER to penulis, RAJINKAN DIRI ANDA, LAWAN SETAN YG DENGKI TU!!*


No comments: