Sunday, February 19, 2012

Hati Terdetik, Jari Menaip #3


I.

Hati 1: Aku tak tahu lah kenapa blog ni tak ber-update.
Hati 2: Tuan dia tak sihat ke? Ke takde idea? Ke dah busy since the semester has just started?
Hati 1: Dia buat2 busy lah tu~

II.

Banyaknya hati aku?! Hehe.. Oh ya, 3 hari tiada kelas (Jumaat-Ahad) aku telah berjaya menghabiskan 2 buah novel. Satu English and Malay. Hebat aku rasa. Feeling habis 3 hari ni. Huahua

III.

Novel Malay tu kan sangat menakutkan aku. Kisah andartu yang banyak skandal, but then terpaksa akur dengan kehendak mak dia untuk kahwinkan dengan imam kampung. Sepanjang kahwin dia tu yang menggerunkan. Suami dia pukul dia, herdik dia, tengking dia, maki dia.. Kalau marah tu, bukan setakat suara naik, dengan tangan semua naik. Takut nya. Inilah dia, dengan orang kampung buat baik, dengan bini sendiri macam apa je. Na'udzubillah. Ya Allah, jauhkanlah aku dari lelaki-lelaki yang panas baran.
(sebab baca cerita ni, tetibe takot dengan marriage)

IV.

Lelaki macam ni rasanya bukan baik sangat pun, sekadar nak menjaga nama je. Lelaki yang beriman takkan mudah marah dan panas baran kan? Sebab amalan membaca Quran boleh mengelakkan kita dari mudah marah. Lelaki beriman seorang yang penyabar dan takkan berkasar dengan sesiapa terutama isterinya. 

Rasulullah kan cakap lelaki yang paling baik adalah lelaki yang paling baik dengan isterinya.. ^_^


No comment ^_^

...

No comments: