Saturday, June 18, 2011

Erk.. Terkena plak aku..

Qim  : Kakak cuba teka apa jadi bila Qim letak guli dalam air panas lepas tu letak guli tu dalam air sejuk ?
*sambil pegang gelas yang diisi air panas.

Aku  :  Guli tu tukar warna...

Qim  : Salah ! Air sejuk tu jadi panas siket !
*sambil berlalu selamba

Aku  : Erk ..

[Qim = darjah 2]
[Aku = 20 years... (that old???)]

##########

Assalamualaikum  =)

Perbualan kat atas tu betul2 buat aku rasa.. 'da lama sangat ke aku tak masuk kelas??' Hahaha.. Its very logic. We all learned it in school in heat transfer. Heat flows from hot to cold region.

Aku ingatkan guli ajaib ke apa. Yelah nowadays kan ada toys yang boleh bertukar warna bila letak dalam freezer. Macam batang ais krim Mat Kool zaman kita kanak-kanak duluuu..

Lepas ni jawapan aku akan lebih berilmiah lagi! Hehe..

* pernah tengok cerita Phineas and Ferb? Best taw, merepek! hikhik

1 comment:

ハリス said...

hahahaha..klaka2..