Saturday, January 21, 2012

Hati terdetik, jari menaip



I.

Sudah-sudah lah meluahkan kekecewaan di facebook akibat clash dengan kekasih, facebook bukan boleh tolong pon.. Seriously, please. Stop. Mengadu la kat Allah. Manusia ni lama-lama bosan sampai rase annoying gile bila baca status sume stok sedih2, menagih simpati je.. Tapi Allah setia mendengar taw.
Allah takkan sound anda macam saya sound sekarang. 
Allah takkan cakap "ohhh kamon, stop all these annoying status!" Saya je cakap macam tu.

II.

Hey cakap memang senang~ Memang senang pon kan.. Ye, mungkin sebab saya tak pernah melaluinya, so saya boleh cakap macam tu dengan sangat senang. Maaf. Tapi apa salahnya terus mengadu kat Allah? Bukankah kekecewaan tu Allah nak uji kita ingat kat Dia ke tak.. kan?

III.

Tak perlu buktikan kasih anda itu pada manusia yang tak menghargainya, letih je. Buktikan kasih anda pada Allah, doakan yang terbaik untuk si dia. Moga anda dan dia bertemu dengan pasangan yang baik, baik untuk agama kalian dan seluruh kehidupan kalian. Ameen~


.

2 comments:

Al Faqir Rabi'ah Al 'Adaweeyah said...

salam 'alaik ukhti..

betul apa adik cakap tu. akak sokong 200%! hihi^^

sukma atiqah said...

terima kasih ukhti.. ni pon sbb baru2 ni kat fb ade yg mcm tu.. =)