Sunday, August 7, 2011

Kongsi Feeling

Assalamualaikum..  =)

Taw tak dalam draft aku, dah ade lebih kurang 3, 4 entry yg ter-postpone. Bukan tamaw post entry tu, tapi sume aku tulis tak habis. Aku pun tataw kenapa. Pointnya ada, tapi, aku kehilangan kata-kata untuk meluahkannya. Mungkin hanya dorongan perasaan.. Perhaps.

Nak sampaikan point tu terasa susah sejak akhir-akhir ni. Takut nanti tulis punya tulis, panjang meleret-leret mcm drama indonesia tapi, pembaca masih tak jelas dengan point aku.

Perasaan, sesuatu yang kadang-kadang tak terucap dek kata, tak tertulis dek pena.

pure_cute__by_grape_smuggler

Aku kadang-kadang terfikir unutk jadikan blog ni bercampur siket dengan urusan personal, contohnya dalam melepaskan perasaan. Tapi, aku rasa macam tak patutn. Wadah ini sepatutnya aku gunakan untuk perkongsian ilmu bukan perkongsian perasaan yang aku sendiri sesekali rasa annoying. Apatah orang lain yang membaca. Kan?

Benarlah kata Hilal Asyraf, kalau semua benda, segala rasa kita luahkan di laman social spt Fb, apa lagi yang kita nak luahkan tatkala sendirian bersama Rabbul 'Izzati?

Aku mengakuinya. Kalau semua yang aku rasa; geram, marah, iri, sedih, gembira, terharu; 100% aku share dekat blog ni, di mana keistimewaan tempat tertinggi Allah dalam hati aku?

Tak salah pun nak kongsi dengan orang tersayang, tapi jangan sampai lupakan Allah yang memberikan segala rasa itu.

So, in conclusion, aku akan sedaya upaya untuk menggunakan blog ini sebagai platform perkongsian ilmu, pengalaman, pendapat dan pandangan.

Andai ada yang tertulis mengikut perasaan pun, insyaAllah aku akan cuba balikkan kepada point yang berilmiah.

Sekian  ^_^

No comments: